نقشه سایت را به عنوان نقشه خانه خود در نظر بگیرید. وب سایت خانه است و هر صفحه یک اتاق است. نقشه سایت یا نقشه پلان به گوگل کمک می کند تا صفحات وب سایت شما را پیدا کند. این فایلی است که در آن اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها و سایر محتوای سایت خود به موتور جستجو ارائه می دهید.
هنگامی که یک مپ وبسایت ایجاد می شود، یک پیوند حیاتی بین صفحات وب سایت و موتور جستجو ایجاد می کند. نقشه سایت همچنین سفر کاربر را که برای تبدیل وب سایت ضروری است، پرورش می دهد.
موتور جستجو نقشه سایت شما را برای یافتن صفحات وب سایت می خزد، سپس کلمات کلیدی موجود در محتوای صفحات موجود در مپ وسایت را شناسایی می کند و آن صفحات مربوطه را هنگام جستجو برای افراد به نمایش می گذارد.
نقشه سایت برای رتبه بندی سئوی شما ضروری است. هنگامی که هر صفحه از وب سایت خود را در نقشه سایت خود دارید، موتور جستجو نقشه سایت شما را می خزد و هر پیوند لیست شده را دنبال می کند.
به این معنی که هر صفحه از وب سایت شما توسط موتور جستجو ایندکس می شود. هنگامی که موتور جستجو صفحات شما را ایندکس کرده و آنها را به پایگاه داده اضافه می کند، احتمال اینکه صفحات شما به بالای نتایج جستجو منتقل شوند، بیشتر می شود.
همچنین دانستن دو نوع مختلف نقشه سایت ضروری است.
نقشه های سایت XML
این مپ های وبسایت به گوگل کمک میکنند تا وبسایت شما را کشف و پیمایش کند. آنها به موتورهای جستجو URL وب سایت می دهند و نقشه کامل تمام صفحات وب سایت را ارائه می دهند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت را بخزند و صفحات را اولویت بندی کنند. اینها برای وبسایتهای بزرگ استفاده میشوند که معمولاً خزیدن نقشه سایت زمان زیادی طول میکشد. هر سایت مقدار مشخصی از بودجه خزیدن دارد، هیچ موتور جستجویی در اولین بار کل URL را نمیخزد. بنابراین نقشه سایت XML راه خوبی برای ارائه مپ وبسایت با صفحات اولویتی است که می خواهید ابتدا آن را بخزد.
مپ های وبسایت HTML
این نقشههای سایت کل نقشه سایت را به موتور جستجو میکشند تا بخزند. این یک لیست قابل کلیک از صفحات در وب سایت است که ممکن است در پایین صفحه وب سایت پیدا کنید. اینها برای وب سایت های کوچکتر مناسب تر هستند.
به طور خلاصه، هنگامی که نقشه سایت دارید، موتور جستجو می تواند به راحتی محتوای وب سایت شما را پیدا و شناسایی کند، آن را به پایگاه داده خود اضافه می کند تا سایت شما رتبه بالایی داشته باشد و فرصت بیشتری برای تحت فشار قرار دادن مشتریان در هنگام جستجو داشته باشد. سپس به مصرف کننده در سفر خریدار که منجر به تبدیل می شود کمک می کند.