این آمار چه چیزی را منعکس می کند؟
برای ایجاد ترافیک ارگانیک، باید در صفحه یک SERP رتبه بندی کنید. و اینجاست که به سئو نیاز دارید. با این حال، سئو به طور مداوم در حال تغییر است. در این پست، 10 روند مهمی را که میتوانید در سال 2021 برای موفقیت در سئو استفاده کنید، پوشش میدهیم. شامل می شوند
- Core Web Vitals
- برت گوگل
- تحقیق کلمات کلیدی
- محتوای اصلی
- جستجوی صوتی
- هوش مصنوعی
- بازاریابی ویدئویی
- قطعه های ویژه
- اینفلوئنسر سئو seo
- سئوی EAT و مارک دار
ما هر گرایش را توضیح خواهیم داد و نکات، پیشنهادات و منابعی را برای بهینه سازی برای هر کدام ارائه خواهیم داد.
روند اصول سئو seo به سمت اهرم در سال 2021
همانطور که در بالا بیان کردیم، برای اینکه رتبه بالاتری داشته باشید یا به سادگی رتبه خود را حفظ کنید، باید استراتژی سئوی خود را مطابق با گوگل تغییر دهید – همانطور که الگوریتم آن در حال تکامل است. در اینجا به تفکیک مهم ترین ترندهای سئو و گوگل می پردازیم ارائه شده است تا از ابزارهایی که استفاده میکنید و استراتژیهایی که برای سال 2021 اولویتبندی میکنید مطلع شوید.
1. Core Web Vitals به عنوان فاکتور رتبه بندی گوگل
در ماه مه 2020، گوگل سه معیار جدید به نام Core Web Vitals را برای اندازهگیری تجربه کاربر معرفی کرد: بارگذاری، تعامل، و ثبات بصری. هر سه معیار اساساً فقط به یک چیز مرتبط هستند و آن سرعت صفحه است: سرعت بارگذاری صفحه، سرعت تعامل آن با سرعت بالا و پایداری آن در هنگام بارگذاری.
Core Web Vitals یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل خواهد بود خواهد گرفت، به این معنی که برای نمایش در صفحه اول باید به آنها توجه زیادی داشته باشید . به عنوان مثال، اگر دو صفحه با محتوای یکسان مرتبط وجود داشته باشد، معیارهای تجربه کاربر به رباتهای موتور جستجو کمک میکند تا تصمیم بگیرند که کدام یک باید در رتبه بالاتری قرار گیرند . بیشتر استراتژی های سئوی کسب و کارهای کوچک در اینجا .
2. BERT گوگل به دنبال منطبق با هدف است
الگوریتم BERT گوگل (بازنمودهای رمزگذار دوطرفه از Transformers) از یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر جستجوها و آنچه کاربران واقعاً به دنبال آن هستند، استفاده میکند. این برنامه به بیش از 70 زبان و تقریباً برای هر سؤال در Google English کار می کند.
با بهروزرسانی BERT Google، رباتهای موتور جستجوی Google بسیار «مکالمهتر» شدهاند، بنابراین اکنون، الگوریتم Google اکنون میتواند قصد جستجوگر را تفسیر کند. به عبارت ساده، Google Now می تواند چیزهایی مانند مغز انسان را درک کند.
معنی این نیز این است که وب سایت هایی که دارای محتوا هستند منفی خواهند داشت. مهم نیست چقدر دقیق یا با کیفیت باشد، اگر هدف کاربر راضی کننده نباشد، BERT شما را نادیده می گیرد و محتوای دیگری را ترجیح می دهد که هدف مورد نظر را برآورده کند.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که Google BERT یک جریمه الگوریتمی نیست. این بخشی از موتور جستجوی Google است که به فیلتر کردن مرتبطترین و مفیدترین محتوا برای کاربران با درک عبارتهای جستجو و محتوا به عنوان انسان کمک میکند. بنابراین از رتبه یا جریمه نمی کند . این فقط به کسانی که بهترین نتایج را به کاربران نشان می دهند لطف می کند، چیزی که گوگل همیشه برای انجام آن تلاش کرده است.
اگر محتوای شما چیزی که کاربر به دنبال آن است را ارائه نمی دهد، پس محتوای شما BERT-پسند نیست و نخواهید کرداگر محتوای شما آنچه کاربر به دنبال آن است را ارائه نمی دهد، پس محتوای شما BERT پسند نیست و در بلندمدت برای آن کلمه کلیدی رتبهبه همین دلیل است که انتشار محتوای ارزشمند که هدف کاربر را برآورده می کند می تواند به شما کمک کند.
چگونه برای BERT گوگل بهینه سازی seo کنیم
هدف جستجو دقیقاً همان چیزی است که کاربر وقتی کلمه کلیدی خاصی را در جستجوی گوگل تایپ می کند جستجو می کند. آیا آنها به دنبال پاسخ برای یک سوال هستند؟ لیستی از گزینه ها؟ یک آموزش چگونه؟ یا می خواهند محصولی بخرند و نظرات را بخوانند ؟ هدف زیادی وجود دارد که کاربران به نوار جستجوی گوگل می آورند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما و هدف کلمه کلیدی مطابقت دارند.
به عنوان مثال، اگر شخصی در حال جستجوی “seo” به عنوان یک کلمه کلیدی در گوگل باشد، به این معنی است که کاربر می خواهد در مورد SEO اطلاعات داشته باشد. اما اگر کاربر در حال جستجوی « خدمات سئو » به عنوان یک کلمه کلیدی است، به این معنی است که کاربر به دنبال شخصی برای « سئو» است. خدمات سئو » است. بنابراین کلمه کلیدی “seo” یک کلمه کلیدی اطلاعاتی است در حالی که “SEo services” یک کلمه کلیدی تجاری است.
اما برخی از کلمات کلیدی می توانند کلمات کلیدی چند منظوره باشند مانند “کارشناس سئو” ممکن است شخصی که آن را جستجو می کند به دنبال یک متخصص سئو برای استخدام باشد یا بخواهد یک متخصص سئو باشد.
همیشه یک کلمه کلیدی را قبل از شروع کار بر روی محتوای آن در گوگل جستجو کنید! این استراتژی به شما کمک می کند تا هدف یک کلمه کلیدی را درک کنید تا بتوانید قبل از صرف زمان برای ایجاد محتوا، مطمئن شوید که موفق خواهد شد.
3. تحقیق کلمات کلیدی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد
بیش از 50 درصد از جستجوها جستجوهای بدون کلیک هستند. این بدان معناست که بیش از نیمی از جستجوهای گوگل (حدود 175 میلیارد جستجو در ماه) بدون هیچ کلیکی به پایان می رسد. دلیل این امر این است که با چنین نتایج غنی در SERP – فهرستهای کسب و کار Google با منوها و اطلاعات تماس، قطعههای ویژه با پاسخ، سؤالات مرتبط با پاسخهای آکاردئونی و موارد دیگر- مصرفکنندگان میتوانند بدون نیاز به کلیک کردن بر روی نتیجه، پاسخهای مورد نیاز خود را دریافت کنند. حتی تایپ یک پرس و جو را تمام کنید…
اما به شرطی که وبسایت، تبلیغات، نمایه کسبوکار و محتوای وبلاگ شما بر اساس هدف جستجوگر حاوی کلمات کلیدی باشد و آنها را پوشش دهد. با توجه به پیشرفتها در SERP و با وجود رقابت زیاد، سرمایهگذاری در تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی که واقعاً میتوانند ترافیک و فروش را برای تجارت شما افزایش دهند، بسیار مهم است.
چگونه انجامش بدهیم
- کلمات کلیدی بلند و هدفمند برای کسب و کار خود پیدا کنید. برای بدست آوردن این کلمات کلیدی به خلاقیت و مهارت نیاز دارید. (اما این راز در کنسول جستجوی گوگل است—معدن طلای شما که در آن می توانید به راحتی کلمات کلیدی منحصر به فردی را برای کسب و کار خود پیدا کنید)
- منظور را درک کنید. در حالی که ابزارهای سئو . استفاده از آن مهم است، بسیار مهم است که قبل از انتخاب SERP آن کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید. در آزمایشی که اخیراً انجام دادم، متوجه شدم که اگر هدف درست باشد، حتی یک کلمه کلیدی کم حجم با تنها 10 تا 20 جستجو در ماه می تواند هزاران دلار در ماه به دست آورد.
به همین دلیل است که شما در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق می کنید می پردازید و کلیدواژه هایی را پیدا می کنید که به راحتی بتوانند برای شما رتبه بندی و درآمدزایی داشته باشند.
4. گوگل همچنان محتوای اصلی می خواهد
از آنجایی که محتوای عالی نقش مهمی در سئو و رتبه بندی بازی می کند، محتوای معتبر برای کسب و کارها بیش از برندسازی مهم است. به عبارت ساده، این یک محتوای منحصر به فرد است که قبلاً در جای دیگری منتشر نشده است.
آیا پیراهنی با همان رنگ و طرحی که قبلاً دارید می خرید؟ نه! اینجا هم همین اتفاق می افتد. تعداد زیادی (هزاران صفحه) محتوای مشابه در موضوعات مشابه در گوگل ایندکس شده است. اگر بخواهید محتوایی بسیار شبیه به محتوای موجود که قبلاً در وب رتبه بندی شده است تولید کنید، چرا گوگل محتوای شما را بالاتر از قطعه اصلی قرار می دهد؟ چرا دیگران به خود زحمت میدهند تا به نتایج رتبهبندیهای برتر نگاه کنند؟ به همین دلیل است که محتوای شما باید معتبر، مفید باشد و به زبان و صدای برند شما ارزش بیافزاید.
مواد خوب برای کار با آنها برای تولید محتوای منحصربهفرد شامل مطالعات موردی ، آزمایشها، توصیفات مشتری، نقاط عطف شرکت و موارد دیگر است. این نه تنها محتوای معتبری را که گوگل دوست دارد ایجاد می کند، بلکه محتوا شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد در نظر گوگل و مخاطبان شما معرفی می کند.
برای کمک به ایجاد محتوای منحصر به فرد:
- 5 استراتژی تبلیغ محتوا برای افزایش ترافیک در حین نوشتن کمتر
- 11 چالش بزرگ بازاریابی محتوا (و نحوه غلبه بر آنها)
- محتوای سئو چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو
- 7 روند بازاریابی محتوا که باید در سال 2021 تماشا کنید
- 32 ابزار بازاریابی محتوا رایگان (و تقریباً رایگان).
5. جستجوی صوتی
به گفته گوگل، 27 درصد از کل جمعیت جهان از جستجوی صوتی در تلفن های همراه خود استفاده می کنند. علاوه بر این، ComScore گزارش می دهد که بیش از نیمی از کاربران گوشی های هوشمند در سال 2020 با فناوری جستجوی صوتی درگیر هستند.
اکنون یک چیز وجود دارد، اکثر جستارهای جستجوی صوتی طولانی و بسیار خاص هستند. کاربران هنگام استفاده از جستجوی صوتی به دنبال پاسخ های خاصی برای سؤالات خود می گردند. و چنین کاربرانی در مرحله بررسی قیف هستند و نسبت به بقیه کاربران احتمال بیشتری برای تبدیل دارند. از آنجایی که بهینه سازی جستجوی صوتی همچنان در حال رشد است، زیرا با گذشت زمان افراد بیشتری آن را انتخاب می کنند، انتظار می رود در سال 2021 نیز روند رو به رشد خود را ادامه دهد. بنابراین این می تواند از نظر سئو یک ضرورت باشد.
6. هوش مصنوعی
درست مانند بسیاری از صنایع، هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت سئو و بازاریابی است. دلیل این تأثیر هوش مصنوعی شخصی سازی است که هوش مصنوعی ارائه می کند. و در اینجا یک واقعیت وجود دارد: گوگل از هوش مصنوعی برای ارائه نتایج مورد نظر جستجوگران استفاده می کند.
اما هوش مصنوعی چگونه می تواند به استراتژی های سئو شما کمک کند؟
درک الگوریتم های موتورهای جستجو که برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می شوند، سال ها طول می کشد. و سپس ایجاد استراتژی ها بر این اساس زمان زیادی می برد. در حالی که متخصصان سئو می توانند در چنین استراتژی هایی کمک کنند، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می تواند بازی را تغییر دهد. از نظر رمزگشایی الگوریتم ها و ایجاد استراتژی های مطلوب بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر خواهد بود.
چندین شرکت مانند HubSpot، Frase و MarketMuse وجود دارند که راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه میکنند که میتواند به شرکتها در تلاشهای SEO خود کمک کند و در سالهای آینده، چنین ابزارهایی میتوانند به یک روند اصلی در صنعت تبدیل شوند.
7. بازاریابی ویدئویی
یوتیوب با بیش از 1 میلیارد کاربر، دومین موتور جستجوی محبوب پس از گوگل است. بنابراین حتی اگر اهل ویدیو نیستید، وقت آن رسیده است که شروع کنید.
اما چگونه می توان آن محتوای ویدیویی را برای موتورهای جستجو بهینه کرد؟ با بهینه سازی نام و توضیحات کانال ویدیوی خود شروع کنید. اگرچه توضیحات نباید مملو از کلمات کلیدی باشد، اما توضیحی کاربرپسند از آنچه کانال شما در مورد آن است ارائه دهید.
با این حال، حتی کلمات کلیدی نیز مهم هستند. برای مثال، اگر ویدیوهای خود را برای YouTube بهینه میکنید ، میتوانید از ویژگی تکمیل خودکار YouTube استفاده کنید. شروع به تایپ موضوع ویدیوی خود کنید و سپس برخی از پیشنهادات در قسمت جستجو ظاهر می شوند. پیشنهادها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که می توانید برای بهینه سازی ویدیو برای دستیابی به مجموعه مناسبی از مخاطبان استفاده کنید.
8. قطعه های ویژه
تکههای ویژه یا Position Zero در بالای SERP در آن کادر مستطیلی ظاهر میشوند.
این قطعهها نه تنها برای جستجوگران مفید هستند، بلکه برای وبسایتها نیز مفید هستند. با این حال، نمیتوانید محتوایی را که در قسمت Featured Snippet نشان داده شده است را برای هر جستجوی مشخصی انتخاب کنید. این ربات های الگوریتم گوگل هستند که این کار را انجام می دهند.
روش دقیق دریافت صفحه وب شما در قطعه ویژه مشخص نیست. بازاریابان و کارشناسان سئو از چند استراتژی استفاده می کنند که ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال، برای ورود به نتایج برجسته، باید به یک سوال خاص پاسخ دهید و پاسخ دادن در نقاط (محتوای ساختار یافته) بهتر است.
9. اینفلوئنسر سئو
اینفلوئنسرها آنهایی هستند که میلیون ها فالوور دارند و اگر بتوانید کسب و کار خود را در مقابل آنها قرار دهید، این فالوورها ممکن است به مشتریان شما تبدیل شوند.
چنین تأثیرگذارانی طی سالها اعتماد مخاطبان بالقوه شما را جلب میکنند و اگر برای حمایت از برند شما جلو بیایند، بازگشت سرمایه میتواند بسیار زیاد باشد. و بنابراین 89 درصد از بازاریابان معتقدند که بازگشت سرمایه حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ قابل مقایسه یا بهتر از سایر روش های بازاریابی است.
با این حال، هنگام انتخاب اینفلوئنسرها برای تکمیل استراتژی سئوی خود باید کاملاً مشخص باشید . هر تأثیرگذار نمی تواند به برند شما کمک کند. شما باید کسانی را انتخاب کنید که مخاطبان مناسبی دارند—مخاطبی که می خواهید هدف قرار دهید.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟ در اینجا چگونه است.
لینک بیلدینگ
بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. اما همه انواع بک لینک ها نمی توانند کار کنند. شما به بک لینک های باکیفیت نیاز دارید. و اینجاست که اینفلوئنسرها می توانند کمک کنند. با یک اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر در کنار خود، شانس دریافت بک لینک های طبیعی با کیفیت بالا برای وب سایت خود را افزایش می دهید.
دیده شدن و تعامل برند
اینفلوئنسرها می دانند که مخاطبانشان چه چیزی را دوست دارند یا نمی پسندند، بنابراین وقتی محتوایی پیرامون برند شما ایجاد می کنند، مخاطبانشان با آن ارتباط برقرار می کنند. و این محتوا منحصر به فرد، ارزشمند و مفید است.
موتورهای جستجو گوشه نرمی برای محتوای ویروسی دارند. و هنگامی که یک اینفلوئنسر پستی را به اشتراک میگذارد که تمام ویژگیهای ارزش اشتراکگذاری را دارد، محتوا توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته میشود که موتورهای جستجو را تحریک میکند تا صفحه وب ذکر شده را در رتبهبندی بالاتر در SERPها قرار دهند.
ترافیک رسانه های اجتماعی
ناگفته نماند که محتوای ویروسی همیشه به ایجاد تعداد زیادی تعامل در رسانه های اجتماعی و ترافیک ارجاع کمک می کند.
10. EAT & SEO مارک دار
گوگل در مورد رتبه بندی کیفیت محتوا را ترجیح می دهد. اما آیا «کیفیت» به تنهایی کار می کند؟ اصل EAT وجود دارد : تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد.
برندها آینده سئو هستند. سئو در حال تغییر به سمت برندسازی و اقتدار است. هرچه برند شما محبوب تر و معتبرتر باشد، رتبه شما در گوگل بالاتر و بیشتر می شود. و این را در ماه های آینده متوجه خواهید شد.
به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا اعتبار برند خود را تثبیت کنید . در استراتژی سئوی 2021 خود به آن اولویت اصلی بدهید . همچنین، برای افزایش پرس و جوهای جستجوی برند ، آگاهی از برند ایجاد کنید. جستارهای نام تجاری یک عامل رتبه بندی پنهان است که به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید و خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد در گوگل معرفی کنید.
حتی ممکن است بخواهید یک ممیزی محتوا برای این مورد انجام دهید.
اگر در بخش YMYL (پول زندگی شما) کار می کنید، این برای شما مهم تر است. روی بهبود EAT خود کار کنید ، همانطور که خود گوگل می گوید که از رتبه بندی سایت های YMYL بسیار آگاه است و EAT را جدی می گیرد. (EAT یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، اما گوگل از برخی الگوریتم هایی استفاده می کند که EAT را برای سایت ها تجزیه و تحلیل می کند)
انتشار کسب و کار خود در نشریات رسانه های خبری، پروفایل های نویسنده کامل (شامل مدارک تحصیلی و شناسایی)، آدرس، جزئیات مربوط به بنیانگذاران و سطح C، جوایز، جزئیات تماس مناسب و غیره به شما کمک می کند تا وب سایت EAT خود را بهبود بخشید.
از این روندهای سئو برای افزایش ترافیک در سال 2021 استفاده کنید
برای جمعبندی، اینها روندهای سئو هستند که باید با حرکت به سوی سال 2021 در مورد آنها بدانید. این روندها را در نظر داشته باشید و برای ادامه ترافیک مرتبط به وب سایت خود در این سال و سالهای آینده ادامه دهید.
- Core Web Vitals
- برت گوگل
- تحقیق کلمات کلیدی
- محتوای اصلی
- جستجوی صوتی
- هوش مصنوعی
- بازاریابی ویدئویی
- قطعه های ویژه
- اینفلوئنسر seo سئو
- سئوی EAT و مارک دار
راه های بیشتری برای بهبود ترافیک خود می خواهید؟ به چک لیست کامل حسابرسی وب سایت ما (با یک الگوی Google Sheet!) بروید.